Oyunun adı: Düdüğe kulak ver.
Oyunun Amacı: Koordinasyon , zeka , teknik ,
çabukluk , sıçrama gibi becerilerini geliştirmek.
Süresi- tekrar miktarı
: 30 dk . Oyunun
içerisinde 3 bölüm var her bölüm topamda 10 dakikadan oluşuyor. 1 bölümdeki
hareketi düdükle birlikte 10 kere yaptırırız.
4-6 yaş: Bu yaş grubunda tekrar sayısı
azaltılır. En küçük yani 3 numara topla top sürülür. Buyaş grubunda takla
hareketi yerine düdük çalınca topu kontrol ettikten sonra 3 kez alkış yapılırve
top sürmeye devam edilir.Top sürerken topla olan göz temasına bu yaş grubunda
çok fazla dikkat edilmemelidir.Dar alan yerine geniş alanda oynarlar ve en iyi
sürebildikleri şekilde topu sürmelidirler.
6-8 yaş:Bu yaş grubunda takla ve diğer
hareketler uygulanır topla göz teması minimuma indirilmelidir.Öğrenciler
istenilen pozisyonda top sürer (ayak içi , ayak üstü, ayak dışı) geniş alanda
oynadıktan sonra dar alana geçilir.
8-10 yaş:Bu yaş grubunda tüm hareketler
yapılır ve oyuncular dar alanda top sürerler. Topun boyutu 4 numara olmalıdır.
Extra olarak bu yaş grubunda iki ayakla da top sürdülür. Önce sağ ayak daha
sonra sol ayağa geçilir ve istenilen hareketler düdükle birlikte yapılır. Topla
göz temasından kaçınılmalıdır.
Hedef: Lokomotor
Nonlokomotor Manipülatif
Bu oyunda: koşma eğilmek Top sürmek
sıçrama
Oyunda içinde geçen hareketlerden; koşmak , sıçrama lokomotor becerileri , eğilmek nonlokomotor becerileri ve top sürmek ise manipülatif becerileri geliştirir.
Bu oyunda: koşma eğilmek Top sürmek
sıçrama
Oyunda içinde geçen hareketlerden; koşmak , sıçrama lokomotor becerileri , eğilmek nonlokomotor becerileri ve top sürmek ise manipülatif becerileri geliştirir.
Oyunun
materyali: Futbol topu ve düdük
Oyunun alanı: Yarı saha , daha sonra ceza
sahası çizgileri içerisinde
Oyunun Uygulanması: Isınma ve streching
ten sonra oyuna geçilir. Her öğrenci
birer top alır ve hocanın düdüğü çalmasıyla top sürmeye başlar. Top sürme 3
şekilde uygulanır. İlk başta ayak üstü top sürülür. Antrenör düdüğü çaldığında
öğrenciler sürdüğü topu kontrol eder , durdurur üstüne oturur ve tekrar çalan
düdükle top sürmeye devam ederler.Her hareket 10 düdükte sona erer ve diğer
harekete geçilir. Top sürerken öğrenciler minimum şekilde topa bakmalıdırlar
çevre kontrolü açısından topa bakmadan sürmeye çalışılmalıdır. Daha sonra komut
verilerek ayak içi top sürmeye geçilir. Antrenör düdük çalınca , top kontrol
edilir , durdulur hızlıca öne takla atılır ve top sürmeye devam edilir. Her
düdükte kontrol , takla ve top sürmeye devam edilir. Bir diğer aşama da ise
öğrenciler topu sürerken ayak dışını kullanırlar ve antrenör düdüğü çaldığında
top kontrol edilir durdulur ve topun yanında eğilip sıçranır ve top sürmeye
devam edilir.Oyunun uygulandığı bölümün dışına çıkılmamalıdır. Daha sonra alan daraltılarak
öğrencilerin birbirlerine çarpmadan top sürüp , düdük sesiyle kontrol , topa
oturuş kalkış ve tekrar top sürmeye devam etmeleri istenir.Sırasıyla dar alanda
diğer hareketler düdükle öne takla ve düdükle eğil kalk sıçra hareketleri
tekrar edilir. Böylece öğrencilerin dar alanda top sürme teknikleri gelişir ,
çevre kontrolleri ve olası düşüp kalkmalarda daha çabuk ayağa kalkıp topla
devam etme yetenekleri gelişir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder