6 Ocak 2014 Pazartesi

Oyunun adı: Düdüğe kulak ver.



Oyunun adı: Düdüğe kulak ver.
Oyunun Amacı: Koordinasyon , zeka , teknik , çabukluk , sıçrama gibi becerilerini geliştirmek.
Süresi- tekrar miktarı : 30 dk . Oyunun içerisinde 3 bölüm var her bölüm topamda 10 dakikadan oluşuyor. 1 bölümdeki hareketi düdükle birlikte 10 kere yaptırırız.
4-6 yaş: Bu yaş grubunda tekrar sayısı azaltılır. En küçük yani 3 numara topla top sürülür. Buyaş grubunda takla hareketi yerine düdük çalınca topu kontrol ettikten sonra 3 kez alkış yapılırve top sürmeye devam edilir.Top sürerken topla olan göz temasına bu yaş grubunda çok fazla dikkat edilmemelidir.Dar alan yerine geniş alanda oynarlar ve en iyi sürebildikleri şekilde topu sürmelidirler.
6-8 yaş:Bu yaş grubunda takla ve diğer hareketler uygulanır topla göz teması minimuma indirilmelidir.Öğrenciler istenilen pozisyonda top sürer (ayak içi , ayak üstü, ayak dışı) geniş alanda oynadıktan sonra dar alana geçilir.
8-10 yaş:Bu yaş grubunda tüm hareketler yapılır ve oyuncular dar alanda top sürerler. Topun boyutu 4 numara olmalıdır. Extra olarak bu yaş grubunda iki ayakla da top sürdülür. Önce sağ ayak daha sonra sol ayağa geçilir ve istenilen hareketler düdükle birlikte yapılır. Topla göz temasından kaçınılmalıdır.
Hedef:                                     Lokomotor                  Nonlokomotor                        Manipülatif
Bu oyunda:                    koşma                             eğilmek                          Top sürmek
                                      sıçrama
 Oyunda içinde geçen hareketlerden;  koşmak , sıçrama lokomotor becerileri , eğilmek nonlokomotor becerileri ve top sürmek ise manipülatif becerileri geliştirir.                 
 Oyunun materyali: Futbol topu ve düdük
Oyunun alanı: Yarı saha , daha sonra ceza sahası çizgileri içerisinde
Oyunun Uygulanması: Isınma ve streching ten sonra oyuna  geçilir. Her öğrenci birer top alır ve hocanın düdüğü çalmasıyla top sürmeye başlar. Top sürme 3 şekilde uygulanır. İlk başta ayak üstü top sürülür. Antrenör düdüğü çaldığında öğrenciler sürdüğü topu kontrol eder , durdurur üstüne oturur ve tekrar çalan düdükle top sürmeye devam ederler.Her hareket 10 düdükte sona erer ve diğer harekete geçilir. Top sürerken öğrenciler minimum şekilde topa bakmalıdırlar çevre kontrolü açısından topa bakmadan sürmeye çalışılmalıdır. Daha sonra komut verilerek ayak içi top sürmeye geçilir. Antrenör düdük çalınca , top kontrol edilir , durdulur hızlıca öne takla atılır ve top sürmeye devam edilir. Her düdükte kontrol , takla ve top sürmeye devam edilir. Bir diğer aşama da ise öğrenciler topu sürerken ayak dışını kullanırlar ve antrenör düdüğü çaldığında top kontrol edilir durdulur ve topun yanında eğilip sıçranır ve top sürmeye devam edilir.Oyunun uygulandığı bölümün dışına çıkılmamalıdır. Daha sonra alan daraltılarak öğrencilerin birbirlerine çarpmadan top sürüp , düdük sesiyle kontrol , topa oturuş kalkış ve tekrar top sürmeye devam etmeleri istenir.Sırasıyla dar alanda diğer hareketler düdükle öne takla ve düdükle eğil kalk sıçra hareketleri tekrar edilir. Böylece öğrencilerin dar alanda top sürme teknikleri gelişir , çevre kontrolleri ve olası düşüp kalkmalarda daha çabuk ayağa kalkıp topla devam etme yetenekleri gelişir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder